ΕΝΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΜΑ ΒΑΛΑΝΑΡΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ μέχρι 26/10/23

(αναδημισίευση από ΔΑΣΑΜΑΡΙ SOS)

Η παρακάτω ένσταση κατά της αναρτηθείσας Πολεοδομικής Μελέτης Πικερμίου υποβάλλεται μέχρι και την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2023 που λήγει η προθεσμία υποβολής.

Κάθε ενδιαφερόμενος/η, που συμφωνεί με το περιεχόμενο της ένστασης, μπορεί να συμπληρώσει τα απαιτούμενα στοιχεία και να υποβάλει ηλεκτρονικά την ένσταση στο email protokolo@0164.syzefxis.gov.gr (Πρωτόκολλο δήμου Ραφήνας-Πικερμίου).



ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣ-ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ 

ΤΜΗΜΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΟΜΗΣΗΣ 

Αρ. πρωτ.: ...........................                                                                                                                                                                                                                                                    

ΠΕΡΙΟΧΗ: ΠΜ1 Πικέρμι


ΑΙΤΗΣΗ – ΕΝΣΤΑΣΗ

page1image95617856

ΘΕΜΑ: «Ε Ν Σ Τ Α Σ Η ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023)»

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΝΣΤΑΣΗΣ

Ο/Η υπογράφων/ουσα αυτό το κείμενο, ιδιοκτήτης/ρια κατοικίας στη Δημοτική Ενότητα Πικερμίου και δημότης/ισσα του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, ενίσταμαι κατά της αναρτημένης Πολεοδομικής Μελέτης (Σεπτεμβρίου 2023, μετά την εκδίκαση ενστάσεων που συζητήθηκαν στην 27η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 10ης Αυγούστου 2023) με τίτλο «Κτηματογράφηση και Πολεοδομική Μελέτη Επέκτασης και Πράξη Εφαρμογής Πικερμίου Νομού Αττικής»ως προς τους όρους της Πολεοδομικής Μελέτης σε σχέση με το Ρέμα Βαλανάρη. Οι εν λόγω όροι παραβιάζουν τα νόμιμα όρια τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις για την προστασία των ρεμάτων, με αποτέλεσμα τη βλάβη του οικοσυστήματος του ποταμού Βαλανάρη και του φυσικού περιβάλλοντος εντός του οποίου γενικότερα εντάσσεται. Η βλάβη αυτή πλήττει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μου της προστασίας ενός αειφόρου και υγιούς φυσικού περιβάλλοντος [Σύνταγμα της Ελλάδας, άρθρο 24], ως κατοίκου του Καλλικρατικού Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου και ιδιαίτερα της Δημοτικής Ενότητας Πικερμίου. Ασκώντας επομένως το έννομο συμφέρον μου, το οποίο έχει αναγνωρισθεί διευρυμένα από δικαστικές αποφάσεις σε δίκες περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, ζητώ να αναθεωρήσετε/καθορίσετε τους όρους της Πολεοδομικής Μελέτης σε σχέση με το Ρέμα Βαλανάρη, σύμφωνα με τα ακόλουθα δεδομένα.

1. Τήρηση νόμιμης σειράς σταδίων της Πολεοδομικής Μελέτης

Στη διαδικασία της ανάρτησης της Πολεοδομικής Μελέτης επιχειρείται σ ύ γ χ υ σ η των σταδίων τροποποίησής της. Η αρχικά αναρτηθείσα τον Φεβρουάριο του 2023 Πολεοδομική Μελέτη προσδιοριζόταν ως «Β1 Στάδιο: Πρόταση - Οριστική Μελέτη». Ακολούθως υποβλήθηκαν ενστάσεις με βάση τις οποίες η μελέτη θα έπρεπε να τροποποιηθεί και να παρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο της 10ης Αυγούστου. Αντί αυτού, τα σχέδια που παρουσιάστηκαν σε εκείνο το δημοτικό συμβούλιο δεν ήταν ενημερωμένα με τις επεξεργασμένες ενστάσεις. Εν τούτοις, στην απόφαση του δ.σ. [αρ. αποφ. 184/2023], όπου ενσωματώθηκε και η εισήγηση της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου [αρ. πρωτ. 3006/3- 8-2023] επί των ενστάσεων, αναφέρεται ότι:

"Η ανάρτηση του σχεδίου και οι ενστάσεις που υποβλήθηκαν οδήγησαν σε αλλαγές στο σχεδιασμό. Το αποτέλεσμα της επεξεργασίας των ενστάσεων, δηλαδή το υποβληθέν Β2 υποστάδιο, υποβάλλεται στο Δημοτικό Συμβούλιο για γνωμοδότηση μαζί με την παρούσα εισήγηση. Μετά την γνωμοδότηση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου και την αποδοχή (μερική ή ολική) των ενστάσεων που κρίνονται νόμιμες, η μελέτη θα οδηγηθεί προς τελικό στάδιο.
[...]
Tο Δημοτικό Συμβούλιο [...] ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ & ΓΝΩΜΟΔΟΤΕΙ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ [...] Να προχωρήσει η αρμόδια υπηρεσία στην τροποποίηση του σχεδίου του σταδίου Β1 της μελέτης και να γίνει σχετική ανάρτηση."

Αντί λοιπόν η πρόσφατη ανάρτηση της Πολεοδομικής Μελέτης να προσδιοριστεί πλέον ως υποστάδιο Β2 που τροποποιεί το στάδιο Β1 μετά απο την επεξεργασία των ενστάσεων, στην Τεχνική Εκθεση της τρέχουσας μελέτης αναφέρεται —στον τίτλο!— ότι πρόκειται πάλι για το «Β1 Στάδιο: Οριστική Μελέτη - Τελική Υποβολή μετά την υπ’ αρ. 184/2023 απόφαση του Δημ. Συβουλίου περί γνωμοδότησης επί των ενστάσεων».

Αιτούμαι, επομένως, την τήρηση της νόμιμης σειράς σταδίων (Β1, ενστάσεις, Β2) στην εκπόνηση της Πολεοδομικής Μελέτης, ειδάλλως την ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ της διαδικασίας της ανάρτησης.

2. Καθορισμός των οριογραμμών του Βαλανάρη

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, για την πολεοδόμηση μιας περιοχής προαπαιτούμενο είναι και η οριοθέτηση των ρεμάτων, προκειμένου να εξαιρεθεί από την πολεοδόμηση η περιοχή που περικλείεται από τις οριογραμμές του ρέματος καθώς και να καθοριστούν ζώνες απαγόρευσης δόμησης εκατέρωθεν των οριογραμμών του ρέματος. Οι οριογραμμές ορίζονται ως «οι πολυγωνικές γραμμές και από τις δύο πλευρές της βαθιάς γραμμής του υδατορέματος, που περιβάλλουν σωρευτικά: α) τις όχθες του υδατορέματος, β) τις γραμμές πλημμύρας και γ) οποιοδήποτε φυσικό ή τεχνητό στοιχείο, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υδατορέματος, το οποίο έχει περιβαλλοντική αξία και χρήζει προστασίας.» [ν. 4258/2014, άρθρο 1] Αρα, εξ ορισμού, οι οριογραμμές εμπεριέχουν τις γραμμές πλημμύρας του ρέματος.

Η Τεχνική Εκθεση της Πολεοδομικής Μελέτης [σελ. 4, 28] και τα ρυμοτομικά σχέδια, προκειμένου να προσδιορίσουν τις ζώνες προστασίας του ρέματος Βαλανάρη χρησιμοποιούν, ε σ φ α λ μ έ ν α , τις «γραμμές πλημμύρας» του ρέματος αντί των οριογραμμών. Το ο ρ θ ό και δ ι ο ρ θ ω τ έ ο είναι να αναφέρονται ρητά και να αποτυπώνονται στα ρυμοτομικά σχέδια οι οριογραμμές του ρέματος, από τις οποίες θα προκύπτουν οι ως άνω αναφερόμενες ζώνες προστασίας του ρέματος Βαλανάρη.

Ανάλογη ένσταση είχε κατατεθεί στο προηγούμενο στάδιο υποβολής ενστάσεων και ενώ έγινε ΔΕΚΤΗ [εισήγηση Υ.Δομ. α.π. 3006/3-8-2023], τα ρυμοτομικά σχέδια και η Τεχνική Εκθεση της μελέτης

Το τμήμα του ρέματος Βαλανάρη, που γειτνιάζει βορειοανατολικά με την υπό μελέτη περιοχή και «αποτελεί όριο της Πολεοδομικής Μελέτης»δεν είναι οριοθετημένο. Εν τούτοις, λόγω της έλλειψης μελέτης οριοθέτησης του ρέματος, στην Πολεοδομική Μελέτη έχουν ληφθεί υπόψη οι γραμμές πλημμύρας από την οριζοντιογραφία μιας μη εγκριθείσας Υδραυλικής Μελέτης, του Μαϊου 2010, για την οριοθέτηση τμήματος του ρέματος Δασαμάρι, το οποίο βρίσκεται σε άλλη περιοχή, πολύ βορειότερα και μακρύτερα του οικισμού Πικερμίου, στα δυτικά του οικισμού της Διώνης.

Να σημειωθεί ότι

 το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής έχει γνωμοδοτήσει κατά αυτής της Υδραυλικής Μελέτης [αρ. απόφασης 231/23-7-2015],

 η Δ/νση Τεχνικών Εργων της Περιφερειακής Ενότητας Ανατ. Αττικής έχει αποδεχτεί τη διάλυση της σύμβασης με την μελετητική εταιρεία για την εν λόγω μελέτη [ΑΔΑ 78Κ47Λ7-7ΤΗ] και

 η ίδια η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου αναφέρει σε έγγραφό της [αρ. πρωτ. 27/9-1-2023] ότι οι γραμμές πλημμύρας «προέκυψαν από την μη εγκριθείσα υδραυλική μελέτη του έτους 2010».

Πολεοδομείται, επομένως, μια περιοχή δίπλα στο μη οριοθετημένο ρέμα Βαλανάρη με βάση αυθαίρετες γραμμές πλημμύρας και οριογραμμές που βασίζονται σε μή εγκεκριμένη υδραυλική μελέτη. Επικίνδυνο για την πολεοδομούμενη περιοχή του Πικερμίου, καταστροφικό για τον ποταμό Βαλανάρη και το οικοσύστημά του.

Ανάλογη ένσταση είχε κατατεθεί στο προηγούμενο στάδιο υποβολής ενστάσεων και ενώ έγινε ΔΕΚΤΗ [εισήγηση Υ.Δομ. α.π. 3006/3-8-2023], η τρέχουσα Πολεοδομική Μελέτη συνεχίζει να βασίζεται αυθαίρετα στην μη εγκεκριμένη Υδραυλική Μελέτη Οριοθέτησης τμήματος του ρέματος Δασαμάρι, του 2010, αποκρύπτοντας πλέον ότι δεν είναι εγκεκριμένη [Τεχνική Εκθεση §4.1].

Κατά συνέπεια οι γραμμές πλημμύρας που χαράσσονται στα ρυμοτομικά σχέδια της Πολεοδομικής Μελέτης είναι μη εγκεκριμένες, αυθαίρετες, πλασματικές και ανυπόστατες. Οι μόνες έγκυρες οριογραμμές και γραμμές πλημμύρας που μπορούν να αποτυπωθούν στα ρυμοτομικά σχέδια είναι αυτές που θα προκύψουν από μια μελέτη οριοθέτησης του Βαλανάρη όταν αυτή θα ολοκληρωθεί και θα έχει λάβει τις αναγκαίες εγκρίσεις της πολιτείας.

page2image95490320

να αναφέρονται ε σ φ α λ μ έ ν α στις «γραμμές πλημμύρας» του 3. Προαπαιτούμενη η οριοθέτηση του Βαλανάρη

συνεχίζουν να αποτυπώνουν και Βαλανάρη και όχι στις οριογραμμές.

page2image95494272 page2image95495520 page2image95493024

4. Επικύρωση οριοθέτησης με προεδρικό διάταγμα

Βάσει της Υπουργικής Απόφασης ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ02/96326/4696/24-11-2005 [ΦΕΚ 1916/Β'/2005], το τμήμα του ρέματος Βαλανάρη που συνορεύει με την περιοχή της Πολεοδομικής Μελέτης βρίσκεται εντός Ζώνης Α' Προστασίας του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου Πικερμίου, ιδιαίτερης παλαιοντολογικής αξίας, και επομένως στη διαμόρφωση των ορίων του πρέπει να συμπεριληφθούν όλοι οι σχετιζόμενοι φυσικοί σχηματισμοί κατά μήκος αυτού. Επειδή το εν λόγω τμήμα του ρέματος Βαλανάρη δεν είναι οριοθετημένο, η διαδικασία της οριοθέτησής του θα πρέπει να ακολουθήσει τα προβλεπόμενα του ν. 4258/2014, άρθρο 3 §4, σύμφωνα με τα οποία «όταν το προς οριοθέτηση τμήμα του υδατορέματος ευρίσκεται σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο ή σε παραδοσιακό οικισμό, η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του υδατορέματος γίνεται με προεδρικό διάταγμα», σε συνδυασμό και με τις αναφερόμενες μεταβατικές διατάξεις που προβλέποvται στο άρθρο 9 §1 του ως άνω νόμου.

Δέδομένου ότι ο Βαλανάρης έχει χαρακτηριστεί ως ρέμα ιδιαίτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος [ΦΕΚ 281/Δ’/1993], την ίδια απαίτηση θέτει και απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας περί οριοθέτησης ρέματος ιδιαίτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος που αναφέρει ότι «η επικύρωση της οριοθέτησης ρεμάτων, τα οποία ευρίσκονται σε τέτοιες περιοχές [σ.σ. ιδιαίτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος] και οικισμούς δεν επιτρέπεται να ανατεθεί σε άλλο, πλην του Προέδρου της Δημοκρατίας, όργανο της εκτελεστικής εξουσίας.» [ΣτΕ 1359/2020].

Συμπληρωματικά ας αναφερθεί ότι ο οικοδομικός κανονισμός [ν. 4067/2012, άρθρο 28 §1, ΦΕΚ 79/Α'/9- 4-2012] για τη δόμηση κοντά σε ρέματα, αναφέρει ότι «Με προεδρικό διάταγμα ... καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις δόμησης κοντά σε ρέματα.» Τι συνεπάγεται αυτό για τα υφιστάμενα και μελλοντικά κτίσματα πλησίον του Βαλανάρη;

Ανάλογη ένσταση είχε κατατεθεί στο προηγούμενο στάδιο υποβολής ενστάσεων και παρόλο που έγινε ΔΕΚΤΗ [εισήγηση Υ.Δομ. α.π. 3006/3-8-2023], πουθενά στην Πολεοδομική Μελέτη δεν καταγράφεται ότι η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του Βαλανάρη πρέπει να γίνει με προεδρικό διάταγμα.

5. Ζώνη προστασίας 50 μ. εκατέρωθεν των οριογραμμών του Βαλανάρη

Ο καθορισμός των γραμμών πλημμύρας (και των οριογραμμών) του ρέματος συνεπάγεται περιορισμούς δόμησης εκατέρωθεν αυτών των γραμμών. Στην Πολεοδομική Μελέτη αναφέρεται ότι ορίζεται «η απόσταση των 10 μέτρων απαγόρευσης δόμησης από τις γραμμές πλημμύρας, σύμφωνα με την παρ. 4, αρθ. 9 του Ν. 4258/2014», δηλ. σύμφωνα με τον νόμο για τη διαδικασία οριοθέτησης υδατορεμάτων εν γένει. Ομως η ίδια μελέτη αναγνωρίζει ότι το ρέμα Βαλανάρη «έχει χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερου φυσικού περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος [ΦΕΚ 281/Δ'/1993]». Ισχύει, επομένως, ο ε ι δ ι κ ό τ ε ρ ο ς περιορισμός του Προεδρικού Διατάγματος Καθορισμού Χρήσεων Γης για ρέματα ιδιαίτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, σύμφωνα με το οποίο σε πλάτος 50 μέτρων εκατέρωθεν των οριογραμμών απαγορεύεται η δόμηση και «επιτρέπονται μ ό ν ο τα απολύτως απαραίτητα έργα υποδομής οργανισμών κοινής ωφέλειας» [ΦΕΚ 199/Δ'/2003, άρθρο 3 §12].

Στο δημοτικό συμβούλιο της 10ης Αυγούστου ο δήμαρχος επικαλούνταν τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων πρασίνου νότια του ρέματος Βαλανάρη αποφεύγοντας να προσδιορίσει την απόστασή τους από το ρέμα. Απέκρυψε δε τη δημιουργία, στην τρέχουσα Πολεοδομική Μελέτη, νέου οικοδομικού τετραγώνου με υφιστάμενα κτίσματα βόρεια της οδού Αγράμπελης (Ο.Τ. 69), το οποίο εμφανίζεται στα ρυμοτομικά σχέδια της νέας ανάρτησης και απέχει λιγότερο από 50 μ. από τον άξονα του ρέματος, πόσω μάλλον από τις οριογραμμές του [Τεχνική Εκθεση §4.3, σελ. 31]. Eπίσης, εμφανίζεται πλέον Παλαιοντολογικό Μουσείο στο Ο.Τ. 68 που βρίσκεται οριακά εντός της ζώνης προστασίας των 50 μ. [Τεχνική Εκθεση §4.2, σελ. 30]. Και βέβαια δεν γίνεται να αγνοηθεί ότι το βορειοδυτικό τμήμα της βιομηχανίας ELBISCO βρίσκεται εμφανώς εντός της ζώνης προστασίας των 50 μ. [Ρυμοτομικό Σχέδιο Π.2.2Ν].

Ανάλογη ένσταση είχε κατατεθεί στο προηγούμενο στάδιο υποβολής ενστάσεων. Περιέργως (!!!) η ένσταση αυτή ούτε έγινε ΔΕΚΤΗ ούτε ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.[εισήγηση Υ.Δομ. α.π. 3006/3-8-2023].

page3image95752880 page3image95754960 page3image95755376 page3image95755584 page3image95755792 page3image95756000 page3image95756208 page3image95756416 page3image95756624page3image95756832 page3image95757040 page3image95757248 page3image95757456 page3image95757664 page3image95757872

Δήμος-εργοδότης, Υπηρεσία Δόμησης και Ανάδοχος έργου οφείλουν να απαντήσουν καθαρά επί της ένστασης, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες τους για την περαιτέρω πορεία της Πολεοδομικής Μελέτης.

6. Υδατόρεμα Α' προτεραιότητας

Στην Πολεοδομική Μελέτη ο Βαλανάρης χαρακτηρίζεται ο ρ θ ά πλέον (κατόπιν ένστασης που είχε κατατεθεί στο προηγούμενο στάδιο υποβολής ενστάσεων) ως Υδατόρεμα Α' προτεραιότητας. Ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός καταχωρείται στην Τεχνική Εκθεση με μια λιτή αναφορά [Τεχνική Εκθεση §4.1, σελ. 28] χωρίς να τονίζονται, να εξειδικεύονται και να εξηγούνται η σημασία και οι συνέπειες αυτού του χαρακτηρισμού για το θεσμικό καθεστώς προστασίας και τις διαδικασίες οριοθέτησης ό λ ο υ του ποταμού, που καταγράφονται γενικά στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής [ν. 4277/2014, άρθρο 20, §3,4]:

«3. Για την προστασία και αποκατάσταση των υδατορεμάτων που αφορά στα ύδατα, στη φυσική κοίτη και στις παραρεμάτιες περιοχές και για τη δημιουργία ανοικτών δημόσιων χώρων και πρασίνου, προβλέπεται ειδικό πρόγραμμα δράσεων [...] Για τις ανάγκες του προγράμματος αυτού, τα υδατορέματα ιεραρχούνται, καταρχήν, με σκοπό την ένταξή τους σε προγράμματα οριοθέτησης, εκπόνησης μελετών και χρηματοδότησης δράσεων και έργων προστασίας, αποκατάστασης, ανάδειξης, με βάση την έκταση, την υδρολογική και χωροταξική σημασία τους, την οικολογική κατάσταση και σημαντικότητα. [...] 4. Τα κύρια υδατορέματα Α ́ προτεραιότητας οριοθετούνται εντός τριετίας...»

7. Ζώνη πρασίνου στη βιομηχανική περιοχή

Η Πολεοδομική Μελέτη δεν εφαρμόζει τον όρο που θέτει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) της Κοινότητας Πικερμίου [Υ.Α. 9738/2004, ΦΕΚ 270/Δ ́/2004] στο τμήμα Β, το οποίο αναφέρεται στη «λήψη μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος», και συγκεκριμένα τον «καθορισμό ζώνης πρασίνου περιμετρικά και εντός της βιομηχανικής περιοχής, καθώς επίσης και μεταξύ αυτής και της ζώνης προστασίας του ρέμματος

Ανάλογη ένσταση είχε κατατεθεί στο προηγούμενο στάδιο υποβολής ενστάσεων, η οποία ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ με τον ισχυρισμό ότι «εντός της ELBISCO δεν παρεμβαίνει η Πολεοδομική Μελέτη, ώστε να ορίσει ζώνη πρασίνου, ενώ μεταξύ της ELBISCO και του Βαλανάρη προτείνει Αλσος και Κ.Χ. Πράσινο» [εισήγηση Υπηρ. Δόμησης α.π. 3006/2023].

Σήμερα βιομηχανική περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.) είναι η ELBISCO. Αύριο ίσως να είναι και η ΕΛΠΕΝ. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο είναι σαφέστατο: «καθορισμός ζώνης πρασίνου ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ και ΕΝΤΟΣ της βιομηχανικής περιοχής...». Γιατί δεν εφαρμόζεται; Ποιούς εξυπηρετεί τελικά η Πολεοδομική Μελέτη;

8. Μείζονος σημασίας όλες οι προαπαιτούμενες μελέτες

Στην ενότητα Συμπεράσματα-Προτάσεις της Τεχνικής Εκθεσης αναφέρεται ότι «τμήματα της μελέτης ήσσονος μεν σημασίας, αλλά έχοντα την ανάγκη θεωρήσεως και γνωματεύσεως ή εγκρίσεως από συναρμόδιους φορείς, κρινόμενα ούτως, να μην δημιουργούν εμπόδιο στην προώθηση της μελέτης στην επόμενη φάση.» [Τεχνική Εκθεση, §6.2] Μια μελέτη προϋπολογισμού 970.000€ τυρβάζει περί ήσσονος σημασίας θέματα; Και ποια είναι αυτά τα ήσσονος σημασίας θέματα που δημιουργούν εμπόδιο; Μήπως η προαπαιτούμενη μελέτη οριοθέτησης του Βαλανάρη; Η μελέτη γεωλογικής καταλληλότητας ή η κυκλοφοριακή μελέτη; Ή όποιες άλλες συμπληρωματικές μελέτες αναγκαίες για την ολοκλήρωση της Πολεοδομικής Μελέτης; [Τεχνική Εκθεση, σελ. 11]

Μια Πολεοδομική Μελέτη, που έρχεται να καθορίσει την καθημερινότητα και τον τρόπο ζωής χιλιάδων ανθρώπων στο παρόν και στο μέλλον, θεωρεί ήσσονος σημασίας τα εξαγόμενα που παράγουν κάποιες εξειδικευμένες μελέτες; Θεωρεί ότι δεν χρειάζονται αυτά τα στοιχεία ώστε να λαμβάνονται τεκμηριωμένες και βέλτιστες αποφάσεις; Είναι αδιανόητο να σχεδιάζονται αρτηρίες, συλλεκτήριοι οδοί και πεζόδρομοι χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη. Είναι αδιανόητο να σχεδιάζονται οικοδομικά τετράγωνα χωρίς επικυρωμένη και εγκεκριμένη μελέτη οριοθέτησης του Βαλανάρη, εκθέτοντας μελλοντικά ανθρώπους σε πλημμυρικό κίνδυνο και θεωρώντας ότι απαγορευμένα τεχνικά έργα στο ποτάμι θα θεραπεύσουν τους κινδύνους που προκαλούν οι αυθαίρετες αποφάσεις ή εντολές.

page4image95946160 page4image95959680 page4image95954896 page4image95946368 page4image95960720page4image95952400 page4image95953440 page4image95947200 page4image95949904

Οι ειδικές μελέτες δεν είναι περιττή ή χρονοβόρα γραφειοκρατία, αλλά προμηθεύουν γνώση για έναν ορθό και βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό. Οποιαδήποτε άλλη σχεδίαση είναι «αντικοινωνική», έωλη και εντέλει «αρνητική για την ολοκλήρωση της μελέτης». Μια μελέτη που απορροφά 970.000€ δημόσιου χρήματος οφείλει να συνταχθεί με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και επαγγελματισμό και με αίσθηση της κοινωνικής ευθύνης. Οχι με αυθαιρεσίες και φαστ-τρακ διαδικασίες.

Η Πολεοδομική Μελέτη χωρίς την ολοκλήρωση των αναγκαίων, προαπαιτούμενων και συμπληρωματικών ειδικών μελετών και την έγκρισή τους από τους συναρμόδιους φορείς, δεν επιτρέπεται να προωθείται σε επόμενη φάση και πρέπει να καταστεί ΑΚΥΡΗ.

Πικέρμι, ......... Οκτωβρίου 2023

Ο/Η ΕΝΙΣΤΑΜΕΝΟΣ/Η

Ονοματεπώνυμο: ................................................................... 

Διεύθυνση: .............................................................................

Κ.Α.Ε.Κ.: .................................................................................. 

Τηλέφωνο: ............................................................................. 

Υπογραφή: .............................................................................

Σχόλια